NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandsko
+ 31 416 751 393

Kúpte si svoje klasické auto bezpečne online Kontaktujte nás e-mailom alebo telefonicky | Z dôvodu predpisov covid-19 je náš showroom zatvorený
Prejdite do inventára Predajte moje auto

Jaguar E-Type Series I

Marec 1961 Séria I bola predstavená, pôvodne iba na export. Spustenie domáceho trhu prišlo o štyri mesiace neskôr v júli 1961. Autá v tejto dobe používali trojitý SU karburátor 3.8 litrový šesťvalcový motor Jaguar XK6 od modelu XK150S. Veľmi skoršie postavené autá používali vonkajšie uzávery kapoty, ktoré vyžadovali otvorenie nástroja a mali rovinný dizajn podlahy. Tieto autá sú vzácne a cennejšie. Potom boli podlahy Jaguar E-Type 1963 vyklenuté tak, aby poskytli viac priestoru pre nohy a dvojité uzávery kapoty sa presunuli dovnútra auta. Motor 3.8-lit bol zvýšený na 4.2 litrov v októbri 1964.
Všetky E-Typy obsahovali nezávislé zadné odpruženie špirálového pruženia s prednými koncami s torznou tyčou a štvorkolesové kotúčové brzdy, zabudované v zadnej časti, všetky boli napájané. Jaguar bol jedným z prvých výrobcov vozidiel, ktorý štandardne vybavil vozidlá s kotúčovými brzdami z XK150 v 1958. Séria 1 môže byť rozpoznaná sklom pokrytými svetlometmi (až do výšky 1967), malým otvorom v ústach vpredu, signálnymi svetlami a zadnými svetlami nad nárazníkmi a špičkami výfuku pod typovým štítkom na zadnej strane.

Jaguar Classic Cars na predaj

3.8-litrové autá Jaguar E-Type 1965 majú kožené čalúnené sedadlá s loptou, stredový panel a konzolu zdobené hliníkom a štvorstupňovú prevodovku Moss, ktorá nemá synchrómu pre prvý prevodový stupeň ("Moss box"). Vozidlá 4.2-liter majú pohodlnejšie sedadlá, vylepšené brzdy a elektrické systémy a štvorstupňovú prevodovku so synchrómsou konštrukciou. Vozidlá 4.2-liter majú tiež odznak na topánku, ktorý hlási "Jaguar 4.2 Liter E-Type". Voliteľné doplnky zahŕňali chrómované kolieska a odnímateľný pevný povrch pre OTS.

Verzia kupé 2 + 2 bola pridaná do modelu Jaguar E-Type 1966. 2 + 2 ponúkali možnosť automatickej prevodovky. Karoséria je dlhšia o 9 palcov (229 mm) a uhly strechy sú odlišné pri vertikálnejšom čelnom skle. (toto je nesprávny predpoklad, S1 OTS, kupé a 2 + 2 mali rovnaké čelné sklá). Roadster zostal prísnym dvojmiestnym vozidlom.
Menej známe, hneď na konci výroby série 1 a pred nižšie uvedenou prechodnou sériou 1½ sa vyrábalo veľmi malé množstvo automobilov série 1 s otvorenými svetlometmi. Dátumy výroby týchto strojov sa líšia, ale pri pravostrannom riadení Výroba formy bola overená až v marci 1968. Nízky počet týchto vyrobených automobilov ich radí medzi najvzácnejšie zo všetkých produkčných typov E.

Roky modelového radu I:
Jaguar E-Typ 1961
Jaguar E-Typ 1962
Jaguar E-Typ 1963
Jaguar E-Typ 1964
Jaguar E-Typ 1965
Jaguar E-Typ 1966
Jaguar E-Typ 1967
Jaguar E-Typ 1968

Po sérii 1 nasledovala v rokoch 1967–1968 prechodná séria automobilov, ktorá sa neoficiálne nazývala „séria 1½“ a ktoré sú navonok podobné automobilom série 1. Z dôvodu amerického tlaku boli novými funkciami otvorené svetlomety, rôzne spínače a niektoré vyladenia pre americké modely. Niektoré vozidlá radu 1½ majú tiež dvojité chladenie a nastaviteľné operadlá. Funkcie série 2 boli postupne zavedené do série 1, čím sa vytvorili neoficiálne automobily radu 1½, ale vždy s tvarom karosérie série 1.
Otvorené auto s objemom 3.8 litra, vlastne prvé takéto sériové vozidlo, ktoré bolo dokončené, otestoval britský časopis The Motor v roku 1961 a malo maximálnu rýchlosť 149.1 mph a dokázalo zrýchliť z 0 na 60 km / h ) za 0 sekundy. Zaznamenaná bola spotreba paliva 97 míle na imperiálny galón. Testovacie auto stálo 7.1 21.3 libier vrátane daní.

Zakúpenie Jaguar E-Type Series I?

Autá predložené na cestné testy v časopisoch Motor, Autocar a Autosport boli špeciálne pripravené prácami spoločnosti Jaguar, aby získali lepšie údaje ako výkonnosť. Táto práca zahŕňa vyvažovanie motora a jemnú prácu, ako je plynulé vedenie valcov a môže dokonca zahŕňať montáž väčších priemerov vstupných ventilov.

Oba známe testovacie vozidlá 1961: E-typ Coupe Reg. Nie. 9600 HP a typ E Convertible Reg 77 RW boli tiež vybavené skúškou Dunlop Racing Tires, ktorá mala väčší valivý priemer a nižší odporový koeficient. Týmto spôsobom nejakým spôsobom vysvetlíte, ako sú maximálne rýchlosti 150 mph (240 km / h) dosiahnuté za ideálnych testovacích podmienok. Maximálny limit bezpečnej otáčky pre štandardné motory typu 6-cylinder 3.8-liter typu E je 5500 ot./min. Neskoršie jednotky 4.2-Liter mali červené označenie na otáčkomeri z pouhých 5,000 otáčok. Maximálna bezpečná rýchlosť motora je preto 127mph a 137mph pri hranici 5,500 ot / min. Oba skúšobné vozidlá musia dosiahnuť alebo prekročiť rýchlosť 6000 za minútu pri najvyššom prevodovom stupni počas jazdy na vozovke v 1961.

Jaguar E-Type Series I

E & R Classics, váš špecialista na klasické automobily Jaguar!

Kliknutím sem zobrazíte náš inventár

Aké sú výhody nákupu vozidla Jaguar E-Type Series I v ER Classics?
- Veľký sortiment klasických áut na predaj
- Všetky autá sú starostlivo kontrolované mechanikmi v našej vlastnej dielni
- MOT, zváranie a interiérové ​​konanie pre vaše vozidlo Jaguar E-Type Series I.
- Našim špecializovaným mechanikom staršieho času sa môžete postarať o všetky konania
- Zaoberáme sa opravami, údržbou a prispôsobenými potrebami
- Dokončite reštaurovanie vášho vozidla Jaguar E-Type Series I
- Môžeme dodať vaše klasické auto do ktorejkoľvek európskej krajiny