NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandsko
+ 31 416 751 393

Nedeľa 6. decembra EXTRA OTVORENÉ od 12:00 do 16:00
Prejdite do inventára Predajte moje auto

Jaguar XK120

Jaguar XK120 je športové auto vyrobené spoločnosťou Jaguar v rokoch 1948-1954. Bol to prvý športový automobil Jaguar od modelu SS 100, ktorý zastavil výrobu v roku 1940. Model XK120 bol uvedený na trh ako otvorený 2-miestny automobil a roadster na autosalóne v Londýne v roku 1948 ako show car pre nový motor Jaguar XK. Prezentačný automobil bol prvým prototypom, ktorý vyzeral takmer rovnako ako sériové vozidlá, až na to, že priame vonkajšie stĺpiky jeho čelného skla by boli v produkčnej verzii zakrivené. Roadster spôsobil senzáciu, ktorá presvedčila Williama Lyonsa (zakladateľ a šéf dizajnu Jaguar), aby ho uviedol do výroby. Od roku 1948 malo prvých 242 automobilov otvorené dvojmiestne karosérie s hliníkovými panelmi. Produkcia prešla na 1cwt alebo o 51 kg ťažšiu celooceľovú oceľ začiatkom roku 1950. „120“ odkazoval na najvyššiu rýchlosť hliníkového automobilu s rýchlosťou 120 mph, čo z neho v čase uvedenia na trh urobilo najrýchlejší sériový automobil na svete. V roku 1949 bol prvý sériový roadster dodaný spoločnosti Clark Gable. Nakoniec bol model XK120 k dispozícii v dvoch otvorených verziách, najskôr ako otvorený dvojmiestny automobil známy v USA ako roadster, potom ako kupé typu drophead (DHC) v roku 1953; a v roku 1951 tiež ako uzavreté alebo kupé s pevnou hlavou (FHC). 30. mája 1949 dosiahol na prázdnej diaľnici v Ostende-Jabbeke v Belgicku prototyp XK120 priemer jazdy v opačných smeroch 132.6 km / h. V rokoch 1950 a 1951 dosahovali cestné vozidlá XK120 na brehovej oválnej trati vo Francúzsku priemernú rýchlosť 100 km / h a rýchlosť 24 km / h za hodinu. V roku 130 získalo kupé s pevnou hlavou početné svetové rekordy v rýchlosti a vzdialenosti, keď malo priemernú rýchlosť 1952 míľ / h za týždeň. Roadsteri boli úspešní aj v závodoch a rally.

Jaguar Classic Cars na predaj

Prvé roadstery boli vyrobené od konca roku 1948 do začiatku roku 1950. Od modelového roku 1950 boli všetky nasledujúce modely XK120 sériovo vyrábané s karosériami z lisovanej ocele. Verzie DHC a FHC, ktoré boli luxusnejšie než cestné vozidlá, mali naťahovacie okná a tiež drevené dyhy na palubnej doske a krytoch interiérových dverí. So zliatinovými hlavami valcov a dvojitými karburátormi SU s bočným prievanom bol dvojitý motor 3.4 L straight-6 XK s hlavovou vačkou porovnateľne pokročilý pre sériovo vyrábanú jednotku svojej doby. So štandardným kompresným pomerom 8: 1 vyvinul výkon 160 koní pri použití 80-oktánového paliva. Väčšina prvých automobilov sa vyvážala; verzia s nízkou kompresiou 7: 1 s následným znížením výkonu bola vyhradená pre britský trh. Továreň Jaguar poskytla roadsterom pre tlač vyšší kompresný pomer. Novinári si mohli otestovať optimálny výkon modelu v Belgicku na dlhom a rovnom úseku cesty medzi Jabbeke a Ostende. Základná konštrukcia motora XK, neskôr upravená na verzie 3.8 a 4.2 litra, vydržala až do konca 1980. rokov. Všetky modely XK120 mali nezávislé predné zavesenie torznej tyče, poloeliptické listové pružiny vzadu, recirkulačné guľkové riadenie, teleskopicky nastaviteľný stĺp riadenia a všestranné 12-palcové bubnové brzdy, ktoré boli náchylné k vyblednutiu. Niektoré autá boli vybavené hliníkovými rebrovanými bubnovými brzdami, ktoré pomáhali prekonať slabnutie vozidla. Ľahký plátenný vrchný diel roadsterov a odnímateľná bočná obrazovka sa skryli z dohľadu za sedadlami. Dvere v štýle barchetta nemali vonkajšie kľučky; namiesto toho bolo k dispozícii vnútorné sťahovacie lanko, ktoré bolo prístupné cez chlopňu na bočných obrazovkách. Predné sklo bolo možné demontovať a nahradiť ho aeroscreenmi. Drophead kupé (DHC) malo polstrovanú, obloženú plátennou hornou časťou, ktorá sa po zasunutí sklopila na zadnú palubu za sedadlami, a výklopné okná s otvárateľnými štvrtinovými svetlami. Ploché 2-dielne čelné sklo bolo vsadené do oceľového rámu, ktorý bol integrovaný do karosérie a bol natretý rovnakou farbou. Palubné dosky a kryty dverí v DHC aj FHC boli dyhované drevom, zatiaľ čo sparťanskejšie roadstery boli obložené kožou. Všetky modely mali odnímateľné kryty zakrývajúce podbehy zadných kolies, čo vylepšovalo efektný vzhľad. U automobilov vybavených voliteľnými drôtenými kolesami so stredovým blokovaním boli klobúky vynechané, pretože neposkytovali dostatočný voľný priestor pre chrómované dvojramenné vyraďovacie náboje Rudge-Whitworth. Pochrómované drôtené kolesá boli voliteľné od roku 2. Okrem oceľových kolies boli súčasťou vylepšenia verzie Special Equipment (v USA označovaná ako verzia M) vyšší výkon, tuhšie odpruženie a dvojitý výfukový systém.

Nákup Jaguar XK120?

V novembri časopis 1949 časopisu Motor testoval roadster XK120. Toto predvýrobné vozidlo zaregistrované ako HKV 455 bolo prvým prototypom postaveným. Bol to aj model displeja 1948 London Motor Show. Pri testovaní mal pomer kompresie 8: 1, bol vybavený podtlakom a prebehol s kapotou a bočnými sklami na mieste. Časopis zaznamenal maximálnu rýchlosť 124.6mph, zrýchlenie z 0 na 60 mph za 10.0 sekundy a spotrebu paliva 19.8 míľ za cisársky galón.

Jaguar XK120

E & R Classics, váš špecialista na klasické automobily Jaguar!

Kliknutím sem zobrazíte náš inventár

Aké sú výhody nákupu vozidla Jaguar XK120 v ER Classics?
- Veľký sortiment klasických áut na predaj
- Všetky autá sú starostlivo kontrolované mechanikmi v našej vlastnej dielni
- MOT, zváranie a interiérové ​​konanie pre vaše vozidlo Jaguar XK120
- Našim špecializovaným mechanikom staršieho času sa môžete postarať o všetky konania
- Zaoberáme sa opravami, údržbou a prispôsobenými potrebami
- Dokončite reštaurovanie vozidla Jaguar XK120
- Môžeme dodať vaše klasické auto do ktorejkoľvek európskej krajiny