NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandsko
+ 31 416 751 393

Kúpte si svoje klasické auto bezpečne online Kontaktujte nás e-mailom alebo telefonicky | Z dôvodu predpisov covid-19 je náš showroom zatvorený
Prejdite do inventára Predajte moje auto

Jaguar XK150

Jaguar XK150 je športový automobil vyrábaný spoločnosťou Jaguar v rokoch 1957-1961 ako nástupca modelu XK140. Roadster XK150 OTS (Open Two-Seat), ktorý bol pôvodne dostupný vo verziách Fixed Head Coupé a Drophead Coupé, bol uvedený na trh v roku 1958. Kupé boli vybavené minimálnymi zadnými sedadlami.

Jaguar Classic Cars na predaj

Aj keď je model XK120 rodinnou podobnosťou s modelmi XK140 a XK150, bol radikálne prepracovaný. Delené sklo nahradilo jednodielne čelné sklo a línia krídla už neklesala tak hlboko k dverám. Rozšírená kapota sa otvárala až po krídla a na Roadsteri sa rám čelného skla posunul dozadu o 1 palce, aby sa kapota predĺžila. Automobil bol k dispozícii v červenej, perleťovo šedej, bielej, indigovo modrej, bordovej, modrej Cotswoldovej, čiernej, hmlovo šedej, zelenej Sherwood, červenej Carmen, britskej závodnej zelenej, cornwallskej šedej a Imperial Maroon. Orechovú palubnú dosku modelu XK4 nahradila kožená palubná doska. Na počiatku modelu Drophead Coupés, hliníkový stredový palubný panel, mal gravírovanie vzorov X podobne ako na začiatku modelu 140 E. Tenšie dvere poskytli viac vnútorného priestoru. Odpruženie a podvozok boli veľmi podobné ako u modelu XK3.8, riadenie sa riadilo ozubeným kolesom. Štandardným motorom bol 140 litrový DOHC Jaguar straight-3.4 s výkonom 6 SAE k pri 180 ot./min. Väčšina automobilov však bola vybavená motorom SE, ktorého upravená hlava valcov (typ B) a väčšie výfukové ventily zvýšili výkon na 5750 SAE k pri 210 5500 otáčok za minútu. Boli nainštalované dva 1.75-palcové karburátory SU HD6. Zatiaľ čo prvé modely XK150 boli pomalšie ako ich predchodcovia, na jar 1958 sa deficit upravil pomocou 3.4-litrového „S“ motora, ktorého tri 2-palcové karburátory SU HD8 a hlava valca s priamym portom zvýšili výkon na požadovaných 250 SAE koní. Pre rok 1960 bol motor s objemom 3.4 litra vyťažený na 3.8 litra, čo hodnotilo túto možnosť na 220 hp v štandardnom naladení alebo 265 hp vo formáte „S“. 3.8 litrový 150S mohol dosiahnuť rýchlosť 135 míľ za hodinu a z 0 na 60 míľ za hodinu za približne 7 sekúnd. Prvýkrát sa objavil štvorkolesový Dunlop 12 v kotúčových brzdách, hoci teoreticky bolo možné objednať si auto s bubnami. Výroba modelu XK150 sa skončila v októbri 1960 a celkovo predstavovala 2265 4445 Roadsterov, 2672 FHC a XNUMX DHC.

Nákup Jaguar XK150?

250bhp 3.4 liter XK150S FHC s obmedzeným sklzom diferenciálu bol testovaný spoločnosťou Motor v 1959. Dosiahla maximálnu rýchlosť 132 mph a mohla by zrýchliť z 0 na 60 mph za 7.8 sekúnd. Zaznamenala sa spotreba paliva 22.0 míle na cisársky galón. V tom čase to bolo najrýchlejšie uzavreté auto, ktoré časopis podrobil kompletnému testu na ceste.

Jaguar XK150

E & R Classics, váš špecialista na klasické automobily Jaguar!

Kliknutím sem zobrazíte náš inventár

Aké sú výhody nákupu vozidla Jaguar XK150 v ER Classics?
- Veľký sortiment klasických áut na predaj
- Všetky autá sú starostlivo kontrolované mechanikmi v našej vlastnej dielni
- MOT, zváranie a interiérové ​​konanie pre vaše vozidlo Jaguar XK150
- Našim špecializovaným mechanikom staršieho času sa môžete postarať o všetky konania
- Zaoberáme sa opravami, údržbou a prispôsobenými potrebami
- Dokončite reštaurovanie vozidla Jaguar XK150
- Môžeme dodať vaše klasické auto do ktorejkoľvek európskej krajiny